Turunkan Kolesterol Dengan Dua Cara Mudah Je!

Turunkan Kolesterol Dengan Dua Cara Mudah Je!

Kolesterol tinggi adalah sangat bahaya pada semua. Ia boleh menyebankan penyakit serius seperti strok dan juga sakit jantung. Kita perlulah berjaga-jaga dan selalu membuat pemeriksaan kesihatan supaya kita tahu tahap kesihatan kita di mana. Kalau badan kita mempunyai kolesterol yang tinggi, sekurang-kurangnya kita dapat mengesan dan mengubatinya dengan lebih awal.

.

bintik kolesterol

.

Pernah tengok tak bintik-bintik menggelembung macam dalam gambar nie? Ini adalah salah satu tanda awal yang kita mempunyai masalah kolesterol tinggi. Apabila kolesterol tinggi, ini bermakna kolesterol LDL (kolesterol jahat) dah terlalu banyak melekat di dinding arteri kita. Bila kolesterol LDL makin banyak, dinding arteri akan menjadi sempit dan menyebabkan darah susah nak lalu. Maka, jadilah sakit jantung dan strok.

Kita tak perlukan kolesterol LDL banyak, tapi kita lebih memerlukan kolesterol baik, iaitu kolesterol HDL. HDL akan membantu untuk melancarkan darah kita dan juga ia akan menyerap semua kolesterol jahat untuk dibawa kepada usus supaya boleh disingkirkan.

Syu ingat lagi satu kisah seorang customer, ayahnya suka sangat makan makanan yang berkolesterol tinggi terutama sekali nasi lemak. Makan selalu pula tu. Dalam seminggu boleh dikatakan 3-4 hari mesti sarapan nasi lemak. Nasi bersantan, telur, semuanya membawa kepada kolesterol tinggi. Selain itu, ayahnya jenis yang bukan kerap bersenam. Kerja pun duduk atas kerusi di pejabat je. Memang susah la nak turun kolesterol tu. Sampailah satu hari, ayahnya mendapat minor strok. Nak bangun berdiri, tiba-tiba jatuh terus. Bila bawa ke hospital, doktor sahkan yang ayahnya ada kolesterol yang tinggi. Separuh badan tak boleh nak bergerak betul. Hampir 6 bulan barulah ayahnya pulih seperti sedia kala. 

Takut kan dengan kolesterol tinggi nie? Bukan orang tu je ye boleh kena.Orang muda-muda pun kena berjaga-jaga dari sekarang. Baiklah kita menambil langkah berjaga-jaga sebelum diri sendiri terkena.

Antara perkara-perkara yang kita boleh lakukan untuk mengawal kolesterol kita adalah:

.

1. Tidur

Tidur yang berkualiti amatlah diperlukan untuk memastikan yang kolesterol kita di tahap yang terkawal. Jangan selalu tidur lambat kerana nanti organ-organ tidak dapat berfungsi dengan baik untuk menurunkan kadar kolesterol badan.

.

2. Bergerak

Bergerak nie tak kiralah berjalan-jalan mahupun bersenam. Jangan duduk setempat tanpa ada pergerakan. Kalau kita memang duduk je, kolesterol lagi cepat boleh meningkat. Tahu tak, kalau kita duduk di kerusi pejabat selama 2 jam tanpa bangun dan bergerak, kadar kolesterol boleh meningkat sebanyak 20%? Bayangkan kalau kita duduk setempat selama 5 jam? Cepatnya kolesterol boleh naik kan?

Jadi, banyak-banyakkanlah bergerak. Bersenamlah sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Ataupun, pilihlah untuk naik tangga daripada naik lif. Itu pun senaman juga kan?

.

3. Makan

Makan adalah salah satu cara untuk kawal kolesterol. Kita kena makan sarapan, makan tengah hari, makan malam, tapi kita kena pilih apa yang kita makan. Kalau masa sarapan dah makan makanan yang berkolesterol tinggi seperti nasi lemak, tengah hari dan makan malam pilihlah makanan yang rendah kalorinya. Selain itu, banyakkanlah makan buah, sayur, bijirin seperti oat sebagai snek harian apabila lapar. Ia boleh membantu untuk mengawal kolesterol kita.

.

4. Suplement Kesihatan

.

set kolesterol

Dalam banyak-banyak suplement kesihatan, SET HAPUS KOLESTEROL Shaklee memang sangat-sangat membantu untuk menurunkan kolesterol kita yang tinggi tu. Dengan memastikan badan kita menghalang kolesterol jahat dari masuk dalam badan kita dan juga membuang lemak-lemak kolesterol yang terlepas dari tapisan, 2 pil ini boleh membuatkan badan kita bebas dari kolesterol.

a. Phytocol-ST

Kandungan Phytosterols yang terdapat dalam Phytocol-ST ini terbukti membantu untuk menurunkan kadar kolesterol dalam badan kita. Ia menghalang penyerapan kolesterol apabila ia masuk dalam badan kita dan juga ia bertindak untuk menurunkan tahap kolesterol LDL (kolesterol jahat).

Tak payahlah kita susah-susah nak telan 200 batang lobak merah, 70 keping roti gandum sehari semata-mata nak dapatkan khasiat 2000mg fisoterol. Cukuplah dengan 1-2 biji suplement ini.

b. Omega Guard

Omega Guard pula tugasnya untuk menyingkirkan kolesterol-kolesterol jahat tadi keluar dari badan kita. Ia akan membersihkan saluran darah kita yang dah banyak melekat dengan kolesterol LDL tu dan bawanya ke sistem perkumuhan untuk disingkirkan.

.

Jadi, kalau anda suka makan nasi lemak, roti canai, nasi minyak, dan segala macam makanan yang berkolesterol tinggi, amalkanlah Phytocol-ST dan OmegaGuard ini supaya kita boleh makan makanan kegemaran kita tanpa risau akan kandungan kolesterolnya. Tapi, janganlah sampai berlebihan pula makan tu ye 😀

Kedua-dua suplement ini memang kawan baiklah dalam menjadikan diri kita bebas kolesterol. Bestkan bila kita tak payah risau nak kena kawal makan disebabkan kolesterol yang tinggi. Boleh makan apa sahaja, tapi dengan bersederhana juga la tau!

Dapatkan SET HAPUS KOLESTEROL segera untuk jadikan diri sihat tanpa kolesterol. Hubungi Syu 0192198621 segera sebelum kolesterol makin menyempitkan salur darah hingga menyebabkan strok dan sakit jantung. Syu akan bimbing supaya dapat kurangkan kolesterol dalam darah secara sihat.

Kalau nak cepat dan urgent, anda boleh juga order sendiri. Hanya perlu klik butang di bawah dan Shaklee akan poskan dalam masa 3-5 hari bekerja.

order now

Tapi, lepas tu pastikan anda hubungi Syu 0192198621 untuk Syu beritahu aturan makan yang betul untuk dapat kesan yang optimum. Semua yang membeli dari Syu deserve First Class Consultation for life.

Hidup sihat tanpa kolesterol! Yeay!

signature entry

Love,

Syu Amir

Shaklee ID: 1139539

0192198621

About syuhada amir

Pengedar sah Shaklee yang komited dalam bisnes ini. Boleh COD bagi kawasan Johor Bahru, Skudai, Bandar Seri Alam, Pasir Gudang, dan pengeposan ke seluruh Malaysia amnya. Whatssap Syu 0192198621 untuk sebarang pertanyaan/pembelian/konsultasi percuma*.

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.