Tips Kurus Selepas Bersalin Hingga Boleh Muat Seluar Saiz S

Tips Kurus Selepas Bersalin Hingga Boleh Muat Seluar Saiz S

Seluar Sebelum Mengandung Dah Boleh Pakai Semula

Mempunyai badan yang kurus dan slim adalah idaman semua orang, terutama wanita. Cumanya, ada sesetengah wanita senang gemuk tapi susah untuk turun berat badan walaupun telah banyak perkara dan banyak produk dicubanya. Itu yang menakutkan. Makin hari makin gemuk walaupun dah berdiet.

Sama juga kepada ibu yang baru lepas bersalin. Sebelum mengandung, badan alhamdulillah kurus je. Tapi, semasa hamil, berat badan naik mendadak dan lepas bersalin, berat tak turun-turun sampai ibu-ibu nie stress nak dapatkan kembali berat badan sebelum hamil tu.

.

5 Cara Mudah Untuk Kuruskan Badan Lepas Bersalin

kurus lepas bersalin

.

Sebelum bersalin berat Syu naik sampai 65 kg. Lepas baby dah lahir pun, berat masih tak turun-turun. Jadi, untuk dapatkan berat Syu sebelum mengandung, iaitu 45 kg, kenalah lakukan sesuatu kan? Syu berjaya dapatkan berat badan Syu semula (walaupun ambil masa yang lama) dengan melakukan 5 perkara ini.

1. Menyusukan Anak Sekerap Mungkin

Syu memang obses dengan nak kurus dan Syu memang obses dalam bab penyusuan. Syu akan menyusukan anak selalu, sejam-2 jam sekali. Kalau anak tak bangun, Syu kejutkan. Kalau tak nak bangun juga, Syu mengepam susu (dapat juga buat stok EBM kan?).

Bila orang cakap menyusukan anak boleh cepat kurus, lagi Syu selalu susukan baby ataupun mengepam. Syu pastikan badan Syu hasilkan susu yang terbaik untuk anak Syu minum. Cara ini sangat membantu Syu membuang lemak-lemak yang ada…hehe…

.

2. Banyakkan minum air kosong

Air kosong adalah perkara penting yang kita kena buat. Dengan minum air kosong selalu, ia akan bantu mengurangkan berat badan kita. Percaya tak?

Minum air sekurang-kurangnya 3 liter sehari ataupun 1 liter untuk setiap 25 kg berat badan kita.

.

3. Makan Makanan Yang Berkhasiat

Orang selalu fikir, kalau nak kurus kena kurangkan makan. Ye, memang betul, tapi jangan pula sampai tak makan tau. Tu cara yang salah untuk kurus.

Kita kena makan. Yang kena jaga adalah apa yang kita makan. Pastikan kita makan makanan yang berkhasiat, seperti sayur-sayuran dan buah-buahan. Ikut piramid makanan tau! Barulah boleh kurus dengan cara yang betul.

.

4. Senaman Ringan

Inilah perkara paling Syu susah nak buat, tapi sebab nak kurus, Syu gagahkan juga. Senaman ringan-ringan je seperti sit-up, push-up, dan sebagainya. Syu google senaman untuk ibu lepas bersalin dan praktikkan mana yang mudah dan mampu dibuat.

Untuk mendapatkan kesan yang memberangsangkan, senamanlah setiap hari, dalam 10-15 minit je. Tak lama pun. Percayalah, ibu mesti puas hati dengan keputusannya!

.

5. Suplemen kurus

1471328182598

Lepas dah senaman dan jaga pemakanan, Syu akan top-up dengan suplemen. Suplemen membantu mempercepatkan proses pembuangan lemak dengan cara yang selamat, sekali gus mempercepatkan proses penurunan berat badan. Yang penting kena KONSISTEN dan JANGAN PUTUS ASA.

.

Alhamdulillah, dengan 5 cara ini, Syu berjaya dapat kembali berat yang Syu idamkan. Sekarang dah boleh pakai balik seluar-seluar Syu sebelum hamil dulu. Yeay!

Ibu-ibu pun boleh cuba cara-cara ini. In sya Allah berkesan. Kalau ibu-ibu pun nak cuba suplement Kurus yang Syu amalkan, Whatssap Syu 019-2198621 tau!

.

Your Health Consultant & Business Leader,

Syu Amir

Shaklee ID | 1139539

Whatssap | 019-2198621

COD Shaklee Sukudai, JB

Pengeposan Ke Seluruh Malaysia Melalui Kurier Berdaftar

 

 

 

About syuhada amir

Pengedar sah Shaklee yang komited dalam bisnes ini. Boleh COD bagi kawasan Johor Bahru, Skudai, Bandar Seri Alam, Pasir Gudang, dan pengeposan ke seluruh Malaysia amnya. Whatssap Syu 0192198621 untuk sebarang pertanyaan/pembelian/konsultasi percuma*.

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.