‘Terpaksa’ Berhenti Merokok Kerana Sesudu Kecil ‘Tonik Ajaib’

‘Terpaksa’ Berhenti Merokok Kerana Sesudu Kecil ‘Tonik Ajaib’

Ramai di kalangan kita yang merokok, dan ramai juga di kalangan orang tersayang kita pun merokok. Rokok adalah bahaya dan boleh memendekkan jangka hayat si perokok. Bukan hanya bahaya pada perokok tu sendiri, tapi orang sekeliling yang menghidu asap rokok tu lagi bahaya dan lagi tinggi risiko untuk mendapat penyakit berbahaya, seperti kanser paru-paru. Jadi, perokok perlulah lebih prihatin supaya orang lain yang tak merokok tak terkena tempiasnya sekali.

Isteri mesti stress kan kalau suami sendiri pun merokok? Kita fikirkan kesihatan dia dan anak-anak, tapi suami macam tak sedar yang asap rokok tu bahaya untuk orang sekeliling. Macam-macam kita cuba untuk suruh mereka berhenti merokok, tapi sekejap je bertahan, lepas tu mula balik tabiat merokok tu. Dah nama pun ketagihan, memang susahlah nak quit. Macam dadah, sekali dah ketagih, kita akan sentiasa mencarinya.

Kesian sebenarnya orang yang merokok nie sebab ia ada banyak kesan buruk. Orang yang merokok mesti tahu, tapi ketagihan merokok itu melebihi kekuatan mereka nak berhenti. So, buat tak tahu je la.

  1. Apabila merokok, kita akan kehilangan banyak vitamin penting, terutamanya kalsium. Ini akan menyebabkan tulang kita semakin rapuh sebelum sampai waktunya. 
  2. Aabila badan kita kurang kalsium, gigi pun mudah rosak dan menjadi kuning. Gusi pun mudah berdarah.
  3. Antibodi badan kita menjadi lemah berbanding orang yang tidak merokok. Kalau sakit, nanti lambat nak baik sebab ubat yang kita makan sudah tidak berapa berkesan untuk badan kita.
  4. Boleh menyebabkan ulser perut.
  5. Boleh menghidap pelbagai jenis kanser seperti kanser paru-paru dan kanser pankreas.
  6. Mengurangkan keinginan seksual.
  7. Sistem pernafasan mudah terganggu. Perasan tak orang yang merokok selalu tidur berdengkur?

Syu ada terbaca satu kisah seorang perokok tegar yang berusaha keras untuk berhenti merokok tapi tidak berjaya. Dah lama beliau mula merokok, dari tingkatan 2 lagi. Lama-kelamaan, beliau rasa penat merokok tu. Jadi, beliau mencari dan mencuba macam-macam untuk berhenti.

Macam-macam beliau buat; pergi bengkel untuk berhenti merokok, guna rokok elektrik untuk berhentikan ketagihan, pakai nikotin patch, tapi semuanya tidak berjaya. Sehinggalah pada suatu hari isteri beliau belikan ‘tonik ajaib’. Terus hilang nikmat rokok pada dirinya. Dengarlah pengakuan ikhlas dari beliau sendiri dan ambil iktibar daripadanya!

Selepas minum ‘tonik ajaib’, rokok yang selalu dihisapnya itu terus rasa tawar, dan disebabkan itu, beliau berjaya berhenti merokok. Dah tak sedap dah rokok tu. Dengan bantuan ‘tonik ajaib’ Abang Uzir kini dah setahun bebas dari asap rokok.

Best kan bila kita dengar ada orang yang berjaya berhenti merokok selepas bermacam-macam cara mereka cuba? Semuanya bergantung kepada semangat dan kekuatan si perokok untuk berusaha berhenti.

Tapi, ‘tonik ajaib’ tu apa?

‘Tonik Ajaib’ tu adalah Vivix Shaklee. Dengan rasa anggur pekat masam-masam pahit seakan-akan ribena, ia dah bantu ramai perokok untuk berhenti.

Macam Mana? 

Dengan 4 bahan terbaik dunia, Vivix merawat dari peringkat sel lagi. Vivix membantu untuk menghasilkan DNA yang lebih sihat di samping membunuh sel-sel DNA yang dah ‘tercemar’. Bila DNA kita yang baru itu sihat dan berkualiti, barulah boleh menghilangkan ketagihan itu. Dan sebab DNA kita yang sihat dan berkualiti tu, sebab tu la:

  • Rokok rasa pahit, tawar, hambar…Yang penting rasa rokok dah tak sedap 🙂
  • perokok pun tak kan tahan bau rokok lagi (akan rasa sesak nafas dan semput)

Bukan seorang dua tau yang dah berjaya berhenti merokok, tapi ramai lagi. Jom baca pengakuan mereka yang dah bebas dari asap rokok nie!

Testimoni 1:

testi vivix

photo credit to: nazifa

Testimoni 2:

testi vivix 1

photo credit to: mysweetyzara.blogspot.com

Testimoni 3:

testi vivix 2

ptohot credit to: www.pretty0blossom.com

Testimoni 4:

testi vivix 3

photo credit to: www.vitaminibu.com

Testimoni 5:

testi vivix 4

Testimoni 6:

testi vivix 6

Testimoni 7:

testi vivix 7

photo credit to: vitamin.ibucergas.com

Testimoni 8:

testi vivix 9

photo credit to: www.bondasihat.com

Ramai kan yang dah berjaya berhenti ketagihan rokok dengan Vivix. Dan akan lebih ramai lagi yang akan berjaya berhenti dengan Vivix sebagai asbab. Anda bila lagi??? Hanya dengan RM 475.00, orang tersayang akan lebih sihat tanpa sebarang asap rokok. Duit untuk beli rokok tu boleh buat simpanan!

Tapi, dari Mei – Oktober 2015, setiap pembelian 2 botol Vivix, anda akan dapat:

  • Keahlian bernilai RM 69.oo PERCUMA

  • Vitalea bernilai RM 88.75 PERCUMA

  • Bonus pada bulan berikutnya

  • Peluang menjana pendapatan bulanan 4-5 angka 😀

Orang merokok perlukan bantuan dan sokongan kita. Jadi, kalau orang tersayang kita merokok, tak kiralah suami mahupun ayah, kita bolehlah belikan Vivix untuk mereka. Kita mesti nak mereka kita sihat dan bebas rokok kan? Percayalah, kita akan lebih bahagia dan gembira apabila kita berjaya lakukan sesuatu untuk orang yang kita sayang. Mereka pun mesti akan lebih sayangkan kita sebab keprihatinan kita terhadap dirinya.

Hubungi Syu 0192198621 sekarang! Syu akan beri cara makan yang betul supaya mendapat kesan yang optimum. Konsultasi First Class hanya untuk pelanggan kesayangan Syu! You deserve it!

signature entry

Love,

Syu Amir

Shaklee ID: 1139539

0192198621

About syuhada amir

Pengedar sah Shaklee yang komited dalam bisnes ini. Boleh COD bagi kawasan Johor Bahru, Skudai, Bandar Seri Alam, Pasir Gudang, dan pengeposan ke seluruh Malaysia amnya. Whatssap Syu 0192198621 untuk sebarang pertanyaan/pembelian/konsultasi percuma*.

Comments

  1. ada baiknya berhenti merokok ni..ehhehee
    yayacendana recently posted…Kad Raya GA by NinaMy Profile

  2. Tahniah suke sakali
    Nado Detox recently posted…Berhenti Merokok dengan Herbal Nado DetoxMy Profile

Leave a Reply to UmmuZuhayr Cancel reply

*

CommentLuv badge

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.