Slim Langsing Dengan Set Kurus Super Jimat Terbaik!

Slim Langsing Dengan Set Kurus Super Jimat Terbaik!

Buang Lemak-lemak Badan Dengan Selamat dan Berkesan!

Semua orang mengharapkan badan yang sihat dan cergas, tak kiralah lelaki mahupun perempuan, tua ataupun muda. Badan yang sihat membolehkan kita buat banyak kerja-kerja dengan pantas kerana anggota-anggota kita semuanya boleh bekerja dengan baik. Kalau kita banyak lemak, badan pun gemuk, macam mana kita nak bergerak pantas, betul tak?

Sudah tiba masanya kita buang lemak-lemak yang bermaharajalela dalam badan kita tu. Tapi, nak buang lemak, kenalah buat dengan cara yang betul dan selamat. Jangan main diet je tanpa ilmu yang betul ye. Nanti takut jadi diet yoyo pulak. Bukan setakat tak kurus, tapi ada kemungkinan berganda-ganda naik berat nanti.

.

Apa itu Diet Yoyo?

yo-yo-diet

.

Diet Yoyo berlaku apabila kita berdiet dengan cara yang salah. Apabila kita kurangkan kalori ataupun karbohidrat dalam pemakanan seharian kita untuk turunkan berat, automatik badan kita akan bakar otot-otot yang ada seterusnya memperlahankan metabolisma badan kita. Pada masa ini, kita akan nampak kurus, tapi sebenarnya bukan lemak kita yang dibakar, tapi lemak hanya dimendakkan di dalam.

Pada masa yang sama, gula dalam darah juga menurun dan hormon glucagon dilepaskan. Tahu tak, hormon glucagon ini akan menyebabkan kita bertambah lapar dan kita akan mula mengidam untuk makan macam-macam. Tapi tak boleh sebab kita tengah diet kan?

Apabila ini berlaku, kita sebenarnya merosakkan badan kita tanpa kita sedari. Ini kerana apabila kita putus asa untuk berdiet, dan kita mula mengambil karbohidrat semula, hormon insulin akan dilepaskan semula dan gula dalam darah akan naik dengan mendadak. Pada masa itulah berat badan kita akan kembali naik dan kadang-kadang lebih berat dari sebelum kita berdiet. Masa inilah lemak kita keluar kembali.

Apabila kita rasa badan kita dah semakin gemuk, kita akan berdiet semula. Pusingan ini akan berulang-ulang, dan badan kita akan kehilangan lebih banyak otot dan metabolisma semakin menurun. Ia akan berterusan sehingga kita diet dengan ilmu yang betul.

Janganlah kita berdiet semata-mata nak kurus, tapi dietlah untuk menjadikan badan kita lebih sihat dan lebih fit untuk melakukan kerja seharian kita.

.

Apa Yang Perlu Dilakukan Untuk Kurus Dengan Selamat?

1. Senaman

Kita amatlah digalakkan untuk bersenam sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Kalau tak berjogging pun, pergilah ke gym untuk keluarkan peluh dan bina otot-otot badan supaya kita lebih cergas.

.

2. Elakkan Makanan Tidak Berkhasiat

Makanan tidak berkhasiat termasuklah makanan manis (gula, coklat, air gas, dan lain-lain) dan juga makanan berlemak dan berminyak. Makanan-makanan ini bukan sahaja tidak sihat, tetapi ianya boleh membuatkan berat badan kita naik dengan cepat tanpa kita sedari.

.

3. Minum air Kosong

Minum air kosong sekurang-kurangnya 3 liter sehari ataupun 1 liter untuk setiap 25kg berat badan kita. Air kosong sangat-sangat membantu dalam menurunkan berat badan di samping membantu badan kita kekal hydrated.

.

4. Set Kurus Jimat Terbaik!

Selain dari membuat senaman dan menjaga pemakanan, kita disarankan untuk mengambil suplemen untuk menguruskan badan dan membuang lemak-lemak yang berkumpul dalam badan kita. Sebab itulah Syu syorkan untuk anda semua mengambil Set Kurus Jimat ini.

Lemak-lemak tiada lagi. Slim je sekarang! Whatssap 019.219.8621.

Dalam Set Kurus ini, terdapat 4 suplemen dalam proses pembakaran lemak dan penurunan berat badan kita.

1. Lecithin

Syu suka makan lecithin kerana Lecithin membantu dalam pembakaran lemak-lemak yang melekat dalam organ-organ tubuh kita. Lecithin akan membuat lemak-lemak tu jadi kecil agar mudah dibawa keluar dari badan.

Bonus makan Lecithin nie sebab boleh kuatkan daya ingatan kita juga ๐Ÿ™‚

2. Omega Guard

Fungsi Omega Guard adalah lebih kurang sama dengan Lecithin, iaitu untuk membakar lemak. Selain itu, tugas Omega Guard adalah untuk mengawal selera makan kita. Takde la asyik nak makan je kan? Macam mana nak kurus kalau ikut nafsu makan je, betul tak?

3. Alfalfa Complex

Alfalfa adalah herba yang sangat membantu dalam membuang toksin-toksin dalam badan supaya badan kita ringan sentiasa. Lepas toksin tiada, barulah senang untuk kurus.

4. Herblax

Herblax adalah penting dalam set ini. Herblax akan bersihkan dulu usus kita supaya vitamin yang kita makan itu dapat diserap oleh badan. Kalau usus kotor, susah nak berkesan set kurus ini kerapa vitamin tidak diserap dengan optimum.

Selain itu, Herblax membantu untuk membuang segala lemak keluar dari badan melalui sistem perkumuhan. Masa ini, in sya Allah takde sembelit lagi. Perut pun kempis je ๐Ÿ™‚

.

Bila kita kurus, badan pun ringan je. Kita pun rasa sihat sentiasa! Barulah boleh lakukan kerja seharian dengan pantas tanpa mengah-mengah selalu.

Anda mengidamkan badan yang kurus dan sihat? Anda mahukan badan fit untuk melakukan kerja harian tanpa tercungap-cungap?

Hubungi Syu untuk dapatkan Set Kurus Jimat ini! Syu akan beri konsultasi eksklusif dan aturan makan yang terbaik untuk anda dapatkan badan yang anda idam-idamkan!

.

Health Consultant & Business Leader,

Syu Amir

Shaklee ID | 1139539

Whatssap | 019-2198621

COD Shaklee Skudai, JB

Pengeposan ke seluruh Malaysia melalui Kurier Berdaftar

About syuhada amir

Pengedar sah Shaklee yang komited dalam bisnes ini. Boleh COD bagi kawasan Johor Bahru, Skudai, Bandar Seri Alam, Pasir Gudang, dan pengeposan ke seluruh Malaysia amnya. Whatssap Syu 0192198621 untuk sebarang pertanyaan/pembelian/konsultasi percuma*.

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.