Masa Yang Ideal Untuk Mengepam Susu

Masa Yang Ideal Untuk Mengepam Susu

Masa Yang Sesuai Untuk Mengepam Susu Ibu-ibu, sama ada bekerja mahupun tidak, amat disarankan untuk mengepam susu untuk mengekalkan penghasilan susu yang sentiasa mencukupi untuk bayi kita. Bagi ibu yang bekerja, amatlah penting untuk mengepam supaya dapat buat stok EBM untuk keperluan anak di taska/rumah pengasuh. Tapi, bagi ibu yang sentiasa bersama anak pula, proses mengepam […]

Cara-cara Untuk Ibu Ayah Atasi Kolik (colic) Supaya Anak Tidur Lena

Cara-cara Untuk Ibu Ayah Atasi Kolik (colic) Supaya Anak Tidur Lena

Cara Atasi Kolik Agar Bayi Tidur Lena Kolik (colic) merupakan satu perkara yang memeningkan ibu ayah kerana colic terjadi tanpa apa-apa sebab dan ia tiada jalan penyelesaian juga. Ini kerana bayi kita cukup makan dan sihat je, tetapi asyik menangis je. Colic boleh terjadi seawal bayi berusia 3 minggu dan paling lama sehingga anak tu […]

Sabun Basuh Pinggan Shaklee – Sesuai Untuk Kulit Sensitif

Sabun Basuh Pinggan Shaklee – Sesuai Untuk Kulit Sensitif

Dish Wash Concentrate, Pencuci Pinggan Mesra Alam Sesetengah orang, tak kira la lelaki ke perempuan, mengalami kulit sensitif sehingga perlu memilih produk-produk yang mesra kulit sensitif. Orang yang kulit sensitif nie selalunya tak boleh kena air lama sangat nanti kulit mengelupas. Ada yang tak boleh cuaca sejuk, nanti kulit kering sampai boleh berdarah. Ada juga orang […]

11 Perkara Berguna Untuk Memudahkan Kerja Ibu Bekerjaya

11 Perkara Berguna Untuk Memudahkan Kerja Ibu Bekerjaya

Perkara Yang Boleh Memudahkan Kerja Seharian Ibu Sepanjang hari, terdapat banyak kerja yang ibu kena lakukan dari bangun tidur hinggalah nak tidur di malam hari. Kalau semuanya perlu diulang setiap hari, kita akan penat dan letih, terutamanya apabila kita kena lakukannya seorang diri. Jadi, perlulah kita maksimakan masa yang ada supaya kita pun ada masa […]

Tips Uruskan Bisnes Bagi Ibu Yang Bekerja

Tips Uruskan Bisnes Bagi Ibu Yang Bekerja

Ibu Yang Bekerja Pun Boleh Buat Bisnes Ye! Zaman sekarang ini, ramai orang telah berjinak-jinak dengan dunia bisnes dan perniagaan walaupun telah mempunyai pekerjaan yang tetap. Ini kerana zaman kini, kos sara hidup sangatlah tinggi sehingga kita terpaksa untuk mencari pendapatan sampingan sebab gaji yang kita dapat tu tak cukup untuk menanggung perbelanjaan diri dan […]

Set Buasir Shaklee Melegakan Buasir Berdarah Semasa Berpantang

Set Buasir Shaklee Melegakan Buasir Berdarah Semasa Berpantang

Sakit Buasir Semasa Berpantang Pulih Dengan Set Buasir Shaklee Apa tu buasir? Buasir adalah salah satu perkara yang amat menakutkan bagi ramai orang, termasuklah ibu yang sedang berpantang. Dengan nak jaga luka jahitan lagi, dengan nak jaga anak lagi, tambah pula sakit buasir. Kesian tengok orang yang kena buasir sebenarnya. Buasir adalah pembengkakan pada vena […]

3 Cara Mudah Atasi Sembelit Semasa Hamil Dan Berpantang

3 Cara Mudah Atasi Sembelit Semasa Hamil Dan Berpantang

Sembelit Semasa Hamil Dan Berpantang Memang Seksa Bagi Ibu-ibu Sembelit di akhir-akhir trimester sehinggalah ketika berpantang adalah normal bari sesetengah ibu-ibu baru. Semasa hamil, sembelit adalah sesuatu yang agak sukar dek kerana rahim yang makin besar dan organ pembuangan tertolak sedikit ke belakang menyebabkan kesukaran untuk najis keluar dengan mudah. Syu sembelit masa hamil sampai […]

Ostematrix – Pembantu Segala Sakit Urat Saraf

Ostematrix – Pembantu Segala Sakit Urat Saraf

Hilangkan Sakit-sakit Urat & Tulang Dengan Ostematrix Ramai di kalangan kita yang sering mengalami sakit-sakit urat dan sakit tulang, walaupun diri masih muda. Dulu Syu selalu fikir yang orang tua-tua je yang selalu sakit macam nie, rupanya sakit tulang dan sakit sendi ini tidak mengira usia. Takut dan ngeri bila fikir yang tulang kita nie […]

Sakitnya Kejang Kaki Malam-malam Semasa Hamil

Sakitnya Kejang Kaki Malam-malam Semasa Hamil

Simpul Biawak Amat Menyakitkan Sampai Tak Boleh Tidur Malam . Baru-baru ini, Syu mengandungkan anak ke-4, dan inilah pertama kali Syu mengalami simpul biawak. Amatlah sakit sampai Syu menangis juga kadang-kadang. Siapa yang pernah rasa kejang kaki macam nie mesti faham apa yang Syu rasa. Syu mula kena kejang kaki nie semasa trimester ke-2. Mungkin […]

[Testimoni] Bacaan Gula Turun Dari 9.3 ke 7.1 Dalam Masa 3 Minggu Sahaja!!!

[Testimoni] Bacaan Gula Turun Dari 9.3 ke 7.1 Dalam Masa 3 Minggu Sahaja!!!

Bacaan Gula Pesakit Kencing Manis Berkurang Dalam Masa 3 Minggu Sahaja!!! Penyakit kencing manis bukanlah sesuatu yang asing lagi dalam masyarakat kita sekarang ini kan? Rata-rata kalau pergi hospital, ada je orang yang kita jumpa yang menghidap penyakit ini. Kesian dan sedih tengok keadaan mereka yang terpaksa makan banyak ubat hanya untuk mengawal bacaan gula […]

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.