Kurus Langsing Tanpa Kulit Menggelebeh

Kurus Langsing Tanpa Kulit Menggelebeh

Di Malaysia ini sahaja ramai yang gemuk. Minta maaflah, tapi memang betul pun. Persekitaran dan gaya hidup menyebabkan kita mengalami penyakit obesiti walaupun masih muda. Tetapi, ramai di antara orang-orang gemuk dan obes ini telah menjadi kurus semula dek kerana senaman dan pertukaran kepada diet yang sihat. Jangan terkejut tau 🙂

Kalau kita memang berazam nak kuruskan badan, memang kita akan lakukan apa sahaja untuk merealisasikan impian kita tu. Kita tak boleh goyang kaki dan mengharapkan lemak-lemak akan terbuang begitu sahaja. Jangan beranganlah.

.

Tapi, apa yang mereka lakukan sampai boleh kurus?

Macam-macam yang boleh kita lakukan untuk jadi kurus, terutamanya senaman dan juga diet yang sihat.

.

a. Senaman

Senaman nie ada pelbagai cara, contohnya berjogging, berbasikal, naik turun tangga, itu semuanya senaman. Tapi, kalau kita takde masa, boleh buat di rumah sahaja. Buka youtube, pasang video senaman (zumba ke, senam robik ke, pilates ke) dan ikut je. Senang kan. Takde la malu nak buat sebab kita seorang diri je.

Selain itu, boleh juga beli tali skipping ataupun mesin exercise tu kalau ada budget yang lebih. Yang penting kita cuba untuk buat senaman sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Kalau kita konsisten, memang akan boleh kurus dan turun berat badan.

.

b. Diet yang sihat

Selain dari senaman dan exercise, kenalah jaga pemakanan juga. Kalau kita exercise tapi makan makanan berlemak dan berminyak, memang rugi je la senaman kita selama ini. Sebab tu la berat badan tak turun-turun.

Kita kenalah makan makanan yang seimbang. Cukup semua komponen makanan seperti protein, karbohidrat, sayur, buah, lemak, dan sebagainya. Asalkan jangan tak makan sudah. Itu bukan cara nak berdiet ye 🙂

.

c. Suplement yang bersesuaian

Badan kita memerlukan sokongan dari suplement untuk kuruskan badan. Kadang kala, badan kita tidak mempunyai metabolisme yang tinggi untuk membantu proses menguruskan badan. Jadi, suplement yang sesuai akan menyokong dan membantu kita untuk membuang lemak-lemak dari dalam badan kita.

iklan_set_kurus

Syu suka sangat makan SET SLIM BERGAYA Shaklee. Memang membantu dalam menyingkirkan lemak-lemak dari badan. Badan rasa sihat dan ringan tanpa lemak dan segala toksin jahat 🙂

.

Dalam Set Slim Bergaya ini, terdapat beberapa suplement yang menjadi agen pemecah dan pembakar lemak. Selain itu, ada juga agen pembuangan lemak-lemak dan juga toksin.

Syu akan ambil Lecithin (3 biji pagi, 3 biji petang) untuk memecahkan lemak-lemak yang sedia ada dalam badan. Lecithin sangat bagus diambil kerana Lecithin ini juga akan menyebabkan lemak-lemak yang dah pecah tadi terapung dan menghalangnya dari melekat balik semula.

Syu juga akan makan Omega Guard (3 biji pagi, 3 biji petang) untuk tujuan yang sama. Cuma Omega adalah lebih kepada membakar lemak dengan meningkatkan metabolisme dalam badan kita. Ia juga menghantar signal kepada otak supaya tidak makan berlebihan demi mengurangkan berat badan.

Apabila lemak dah pecah dan menjadi kecil, kenalah ada agen untuk membuangnya. Jadi, makanlah alfalfa ataupun herblax. Kedua-duanya adalah agen pembuangan yang menyingkirkan lemak-lemak dari badan kita.

.

.

.

.

Dah kurus, tapi………………………..

.

.

.

.

Kulit pula sekarang dah menggelebeh. Tak cantik la. Lemak dah tiada, badan dah kurus, tu memang best la. Tapi, lebihan kulit nie macam mana pula? Orang nampak, malu la.

Bila kita dah tiada lemak berlebihan, tiada apa yang nak diisi di bahagian lemak tu. Sebab tu la jadinya kulit menggelebeh tu. Tak cantik kan? Badan dah lawa, langsing bergaya, tapi bila tengok bahagian kulit menggelebeh tu, jadi macam down juga lagi kan?

.

Apa punca kulit menggelebeh nie?

Bila kita semakin gemuk, kulit kita akan meregang dan terus meregang untuk memberi ruang kepada lemak-lemak bersarang dalam badan kita. Lepas kita asyik senaman dan exercise untuk turunkan berat badan, lemak-lemak juga akan terbakar dan tersingkir dari badan kita. Tapi, takde benda lain yang nak gantikan tempat lemak-lemak tu. Apabila ia dibiarkan kosong begitu tanpa diisi, jadilah kulit lebihan yang tergantung di bawah lengan kita atau di bahagian perut. Itulah yang dinamakan kulit menggelebeh.

Hodoh kan bila kita tengok kulit yang berlebihan nie? Rasa macam nak gunting-gunting je biar hilang semua kulit-kulit yang macam main buaian di tangan kita nie.

.

Macam mana nak hilangkan kulit menggelebeh nie?

Apabila badan kita dah buang semua lemak-lemak tu, kalau tak gantikan dengan benda lain memang la kulit jadi menggelebeh tu. Kita perlukan makanan yang bersumberkan PROTEIN supaya boleh membina otot-otot untuk mengisi ruang-ruang yang kosong itu.

Tapi, sekarang nie, sumber protein dalam makanan kita dah kurang kualitinya. Tak tahu la ada ke tak lagi protein dalam makanan kita lepas ianya dimasak. Macam mana tu?

Jadi, salah satu caranya adalah dengan mengambil CINCH SHAKE + ESP Shaklee. Cinch Shake dan ESP adalah sumber protein berkualiti tinggi dan diambil untuk membina kembali otot-otot yang penting dalam badan kita. Cinch Shake juga melindungi otot dari terbakar bersama lemak apabila kita melakukan senaman.

 

Kulit menggelebeh memang menyakitkan hati. Dah la penat-penat kuruskan badan, tapi sekarang nie kena hilangkan kulit menggelebeh pulak kan?Sebab tu la Syu ambil SET SLIM BERGAYA Shaklee nie. Kurus dan kulit tegang semua dalam satu pakej. Syu nak semua orang yang tengah berusaha kuruskan badan untuk ambil juga suplement yang sama. Baru la badan langsing tanpa kulit yang berlebihan tu. Barulah betul-betul cantik. Takde la orang gelakkan kita lagi sebab kulit menggelebeh lepas nie kan?

 

Jangan takut dan jangan risau. Baiklah kita kurus cantik sekarang dari kurus tapi kena gelak kan? Hanya dengan RM 617.75, anda akan dapat badan yang kurus dan langsing dengan kulit yang tegang.

Apa lagi, whatssap/pm/telegram Syu 0192198621 sekarang juga untuk sesi konsultansi yang eksklusif. Syu akan bantu sehabis baik untuk anda dapat hasil yang gempak!

.

.

.

.

Kejap, kejap……

.

.

.

set kurus

 

Bulan April 2015 adalah bulan untuk promosi SET SLIM BERGAYA ni. Bulan nie, CINCH SHAKE + LECITHIN tengah harga runtuh!

Lagi la jadi sebab kenapa kena beli sekrang tau! Harga Set ini bukan lagi RM 617.75, tapi lebih murah dari ini.

Rugi kalau tak beli sementara murah nie! TAwaran hebat hanya di bulan April 2015 ini!

 

Love,

Syu Amir

Shaklee ID: 1139539

0192198621

About syuhada amir

Pengedar sah Shaklee yang komited dalam bisnes ini. Boleh COD bagi kawasan Johor Bahru, Skudai, Bandar Seri Alam, Pasir Gudang, dan pengeposan ke seluruh Malaysia amnya. Whatssap Syu 0192198621 untuk sebarang pertanyaan/pembelian/konsultasi percuma*.

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.