Herbal Blend Membantu Menyembuhkan Eczema Bayi

Herbal Blend Membantu Menyembuhkan Eczema Bayi

Eczema Berkurang Dengan Herbal Blend

Eczema adalah keradangan kulit pada bayi yang menyebabkan kulit mereka gatal-gatal, kering, dan kadang kala sehingga berdarah dan melepuh. Tak dapat nak bayangkan bagaimana sakitnya kalau dah sampai berdarah tu. Kulit gatal-gatal pun dah buat bayi tak selesa, inikan pula berdarah kan?

Eczema juga dipanggil atopik dermatitis dan ia sering terjadi kepada bayi sehingga 2 tahun. Tapi, orang dewasa pun boleh juga mendapat eczema tau! Jangan ingat kanak-kanak sahaja yang boleh kena tau. Jadi, kita mesti mengambil langkah berjaga-jaga pada setiap masa.

Kalau anak kita tak pernah mengalami eczema, kita memang takkan tahu apa nak buat untuk pertama kali kan? Syu tak pernah ada pengalaman dlam hal eczema, tapi Syu pernah lihat orang-orang terdekat mengalami eczema. Kesian Syu tengok kulit mereka merah-merah dan kering. Asyik tergaru-garu, tak selesa agaknya.

Faktor Terjadinya Eczema

Eczema ini bukanlah penyakit berjangkit. Tapi, keadaan bayi yang mengalami eczema menyebabkan ketidakselesaan kepada mereka. Eczema boleh terjadi disebabkan keadaan fizikal dan juga keadaan persekiran kita. Oleh sebab itu, kita kena jaga persekitaran kita agar sentiasa bersih supaya eczema tidak terlalu teruk.

Faktor fizikal

  • genetik – biasanya kalau ada mak ayah yang ada eczema, anak-anak berkemungkinan akan dapat juga penyakit ini.
  • perubahan emosi yang ketara seperti stress.
  • Pemakanan dan minuman – kalau anak kita ada alergik kepada sesuatu, ia boleh juga menyebabkan eczema ini terjadi.

Faktor Persekitaran

  • Bahan-bahan iritasi seperti asap, cuaca yang terlalu panas dan lembab pun boleh trigger eczema.
  • Bahan kimia yang boleh mengakibatkan eczema seperti sabun basuh baju, bahan mengemop, dan sebagainya.

.

Untuk ahli keluarga yang ada eczema, rumah memang kena bersih sentiasa. Bahan-bahan membersih mestilah dari yang semulajadi dan bebas bahan kimia yang boleh naikkan eczema. Eloklah kalau guna basic H untuk mengemop dan mengelap meja, cermin dan sebagainya, terutamanya barang-barang yang akan bersentuhan dengan anak kita. Kalau basuh baju boleh pakai Fresh laundry concentrate dan pelembut fabrikn

Produk sesuai untuk anak kita yang menghidap eczema?

eczema

 

Ada banyak produk di pasaran yang boleh digunakan untuk mengurangkan eczema, tapi kebanyakan ubat sapu mempunyai steroid yang berbahaya untuk kulit baby. Steroid boleh memberi kesan sampingan di masa hadapan.

Syu tidak suka menggunakan produk-produk yang mempunyai bahan kimia bahaya, terutamanya untuk anak-anak. Ini kerana kulit mereka terlalu lembut untuk menerima bahan-bahan kimia seperti itu.

Syu sentiasa memilih produk yang semulajadi. Bila eczema, sapulah Herbal Blend.

1. Herbal Blend nie babas paraben. Selamat digunakan!

2. Menenangkan dan buat bayi kita selesa kerana ada menthol yang buat rasa berangin je.

3. Diperbuat daripada ekstrak tumbuhan. Semulajadi dan selamat!

.

Alhamdulillah, inilah krim pilihan Syu dn krim pilihan ramai ibu-ibu untuk kegunaan bayi mereka dan juga seluruh keluarga.

Kegunaan Herbal Blend

Selain untuk eczema, krim multipurpose Herbal Blend ada macam-macam kegunaan lain. Antaranya:

1. Kulit kaki merekah

Sapu Herbal Blend ini untuk melembabkan tumit dan tapak kaki. In sya Allah akan rasa lembut je dan tiada lagi tumit kaki kering dan merekah.

Syu akan sapu herbal blend setiap malam. Sekarang, tumit kaki Syu dah tak merekah lagi.

tumit kako merekah 2

                                   testimoni tumit kaki merekah

2. Ruam Lampin dan ruam-ruam leher

Dulu, aak-anak Syu selalu kena ruam lampin. Tak boleh salin pampers lambat sikit mesti naik merah-merah ruam. Dengan menyapu Herbal Blend, dah tak perlu risau lagi. Terlambat salin pun takde ruam. Alhamdulillah.

herbal-blend-1

                                                testimoni ruam lampin

3. Kulit melecur

Kalau terkena minyak panas ataupun air panas ke, sapu krim sebaguna ini memang membantu. Syu pernah terkena minyak panas, sapu krim ini dan lepas 3-4 hari, baik dah. Takde pun menggelembung kulit Syu.

melecur

                                    testimoni kulit melecur

4. Menghilangkan parut 

Bila ada parut-parut di badan dan muka, boleh sapu juga herbal blend. boleh bantu untuk cepat hilangkan parut.

Anak kawan Syu pernah kena chicken pox dan badan anaknya penuh parut. Syu sarankan sapu herbal blend dan juga Vitamin E, dalam seminggu hilang parut-parut tu.

testi chickenpox

                                    testimoni chicken pox

5. Kegunaan harian

Hari-hari pun elok pakai herba blend. Lembut je kulit. Syu pun pakai untuk diri sendiri, untuk anak-anak terutama baby. Best sangat pegang tau kulit anak.

Herbal Blend wajib ada di setiap rumah. Ia sangat-sangat mampu milik oleh semua. Hanya dengan RM 27.50, anda akan dapat lindungi kulit anak-anak anda dengan cara selamat, tanpa steroid!

Hubungi Syu untuk miliki krim serbaguna ini hari ini!

.

Your Shaklee Health Consultant & Business Leader,

Syu Amir

Shaklee ID | 1139539

Whatssap | 019-2198621

Pengedar Shaklee Skudai, JB

Pengeposan ke seluruh Malaysia melalui Kurier Berdaftar

About syuhada amir

Pengedar sah Shaklee yang komited dalam bisnes ini. Boleh COD bagi kawasan Johor Bahru, Skudai, Bandar Seri Alam, Pasir Gudang, dan pengeposan ke seluruh Malaysia amnya. Whatssap Syu 0192198621 untuk sebarang pertanyaan/pembelian/konsultasi percuma*.

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.