Tips Menghadapi Stress Di Tempat Kerja

Tips Menghadapi Stress Di Tempat Kerja

Semasa kerja di pejabat, macam-macam kerenah dan ragam manusia kita kena layankan. Ragam rakan sekerja lain, ragam bos dan ketua lain. Yang penting, semuanya kita kena hadapi. Mana la tak stress kan. Bos suruh buat kerja nie, tapi kerja kita yang sedia ada pun tak terbuat lagi. Takkan kita nak tambah lagi kerja yang dah […]

Cemburukan Adik Baru: Apa Perlu Buat?

Cemburukan Adik Baru: Apa Perlu Buat?

Setiap anak kita berbeza, dan setiap dari mereka mempunyai ragam yang tersendiri. Ibu ayah perlu tahu macam mana nak tackle setiap anak agar mereka sentiasa rasa disayangi oleh kedua ibu ayah. Sebab tulah ibu ayah perlu tahu bahasa cinta yang anak kita suka supaya kita boleh guna untuk tunjukkan pada anak yang kita sayang mereka […]

5 Peranan Suami Di Dalam Labour Room

5 Peranan Suami Di Dalam Labour Room

Semua ibu yang mengandung akan mengalami perasaan yang bercampur baur apabila tiba masa untuk masuk ke dalam labour room. Memang la masa tu sakit nak bersalin akan mengatasi perasaan yang macam-macam nie, tapi ibu masih akan rasa takut, gembira, risau, dan segala macam perasaan lagi. Di sinilah suami memainkan peranan yang sangat penting semasa bersama […]

Senggugut Jadikan Pinggang Bagai Nak Patah Dua?

Senggugut Jadikan Pinggang Bagai Nak Patah Dua?

Senggugut bukanlah sesuatu yang asing bagi wanita yang datang haid. Kebanyakan wanita, walaupun bukan semua mengalaminya setiap kali datang haid. Sakit sampai guling-guling atas katil sampai lemah tak bermaya nak bangun dari katil. Kesian sangat! Pn. Maria Awi juga mengalaminya. Beliau berkata yang pinggangnya bagai nak patah dua setiap kali senggugut. Sampailah satu ketika senggugutnya […]

Cara Tahan Mengantuk Tanpa Minum Kopi

Cara Tahan Mengantuk Tanpa Minum Kopi

Semasa bekerja, kita memang selalu mengantuk dek kerana kerja yang menimbun dan semuanya perlu disiapkan dengan cepat. Kadang-kadang sampai kena bawa kerja balik rumah semata-mata nak siapkannya. Terpaksalah menjadi burung hantu sambil bertemankan kopi, semata-mata untuk membuat kerja yang tertangguh. Tapi, macam mana nak berjaga tanpa minum kopi? Sebab kopi kan tak bagus untuk kita. […]

Tips Mendidik Anak Agar Mengikut Arahan Ibu Ayah

Tips Mendidik Anak Agar Mengikut Arahan Ibu Ayah

Anak-anak berumur antara 2-5 tahun kadang-kadang dilihat sebagai tidak mendengar kata sebab selalu nak menang dan selalu nak orang lain ikut kehendak mereka. Mereka ini bukanlah degil atau nakal, tetapi hanyalah mempelajari teknik berkomunikasi secara rundingan kedua belah pihak. Ibu ayah jangan terus label anak yang suka menjawab dan tak dengar kata ini sebagai degil, […]

Usus Kotor Penyebab Utama Vitamin Tidak Dapat Diserap Dengan Baik

Usus Kotor Penyebab Utama Vitamin Tidak Dapat Diserap Dengan Baik

Usus dalam badan kita terdiri daripada usus besar dan juga usus kecil. Kedua-dua usus kita mempunyai peranan yang sangat penting dalam memproses makanan yang kita makan hari-hari. Tugas usus kita adalah untuk menyerap vitamin dan mineral sebelum ditukar kepada najis untuk dibuang melalui sistemm perkumuhan. Tapi, ramai yang tidak tahu bahawa usus perlu dijaga dengan […]

Tips Elak Marah Apabila Anak Melakukan Kesalahan

Tips Elak Marah Apabila Anak Melakukan Kesalahan

Kemarahan adalah perkara paling mudah untuk dilakukan tetapi perkara yang paling akan dikesali oleh ibu ayah, terutamanya apabila melepaskan kemarahan terhadap anak tersayang. Ibu ayah perlu mencari jalan untuk mengelakkan diri dari melepaskan kemarahan kepada anak-anak syurga di rumah. Syu pernah suatu ketika dahulu, selalu marah Zuhayr dan Syifa’. Gaduh sikit kena marah, tumpah air […]

5 Tips Kekal Bertenaga Bagi Yang Aktif Bersukan

5 Tips Kekal Bertenaga Bagi Yang Aktif Bersukan

Bersukan adalah penting untuk kesihatan kita seharian. Bukan setakat nak kurus je kena bersukan, tapi semua orang memang digalakkan untuk bersukan. Tak kira la main bola sepak ke, berjogging ke ataupun yang paling senang berjalanlah di sekeliling tasik di kawasan perumahan kita tu. Bila kita dah suka bersukan, kita akan lakukan apa sahaja untuk kita […]

Tips Mengemas Rumah Seorang Diri Bagi Yang Bekerja

Tips Mengemas Rumah Seorang Diri Bagi Yang Bekerja

    Bagi yang bekerja, mesti sibuk kan? Pagi-pagi la dah keluar pergi kerja, malam pulak tu baru balik. Meredah trafik jem tu satu hal la, memang pening difikirkan. Bila balik rumah, tengok rumah pulak berselerak macam kapal karam. Lagi bertambah pening dibuatnya. Sekarang nie, Syu nak kongsikan tips-tips mengemas rumah seorang diri dengan pantas […]

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.