Resipi Susu Almond Yang Penuh Khasiat, Pengganti Susu Bagi Anak Yang Tak Boleh Minum Susu Lembu!

Resipi Susu Almond Yang Penuh Khasiat, Pengganti Susu Bagi Anak Yang Tak Boleh Minum Susu Lembu!

Susu Almond Yang Banyak Khasiatnya Syu tak pernah dengar mengenai susu Almond sebelum ini. Kakak ipar Syu yang kenalkan Syu dengan susu Almond ini. Bila rasa, memang sedap, tapi malas nak beli sendiri sebab bukan semua kedai ada jual susu Almond. Jadi, Syu pun google je la resipi susu almond ini. Rupanya senang je nak […]

Resipi Puree Bayi Sebagai Makanan Pertama Yang Berkhasiat

Resipi Puree Bayi Sebagai Makanan Pertama Yang Berkhasiat

Bayi hanya boleh mula makan makanan pejal selepas mereka berumur 6 bulan. Tapi, bukanlah terus bagi anak kita makan bubur or nasi. Terkejut perut anak kita nanti. Risau sembelit kalau kita tersalah bagi makan. Sebagai permulaan, biarlah makanan bayi kita cair-cair je dan mudah dihadam. Salah satu makanan permulaan yang kita boleh beri pada anak […]

Kisar Beras Awal-awal Supaya Dapat Masak Bubur Bayi Dengan Pantas

Kisar Beras Awal-awal Supaya Dapat Masak Bubur Bayi Dengan Pantas

Masak bubur memerlukan masa yang lama untuk tunggu beras lembut. Kalau kita campur ayam atau daging, makin bertambah lama la nak tunggu bubur betul-betul masak kan? Tapi, bila kita dah kisar beras awal-awal dan simpan sebagai stok, rupa-rupanya sekejap je masak bubur anak tersayang. Kalau nak buat stok beras kisar, kenalah basuh beras dulu sebelum […]

Cara Pantas Masak Bubur Bayi Setiap Pagi, Sesuai Untuk Ibu Bekerja

Cara Pantas Masak Bubur Bayi Setiap Pagi, Sesuai Untuk Ibu Bekerja

Ibu-ibu yang mempunyai anak 6 bulan ke atas mesti sudah mula masak bubur untuk mereka kan? Ada yang masak hari-hari, ada juga yang masak banyak-banyak dan bekukan menjadi stok. Bila buat stok nie lama la sikit tahan dan tak perlu nak masak hari-hari kan. Jimat masa 🙂 Tapi, Syu suka masak bubur anak hari-hari. Ini […]

Resipi Home-made Stok Ayam Untuk Bayi Tersayang

Resipi Home-made Stok Ayam Untuk Bayi Tersayang

Bila anak-anak Syu dah jejak 7 – 8 bulan, Syu memang dah mula bagi anak makan bubur yang dikisar halus. Tapi, takkan nak bagi bubur kosong takde rasa apa-apa kan. Jadi, Syu selalu akan tambah perasa tambahan yang sesuai untuk anak-anak. Janji jangan letak garam dalam bubur ye. Buah pinggang anak-anak kita masih belum boleh […]

Ubat Batuk Semulajadi Untuk Menghilangkan Kahak

Ubat Batuk Semulajadi Untuk Menghilangkan Kahak

Batuk berkahak nie memang tak selesa. Syu dah dekat 3 minggu batuk tak elok-elok lagi. Tapi, Syu bukannya suka makan ubat doktor nie. Biasanya akan biar je batuk tu elok sendiri. Tapi, dah lama sangat nie. Kena juga cari ubat untuk legakan batuk. Kebetulan, minggu lepas balik rumah mak mentua dan ayah mentua pun batuk. […]

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.