Atasi Masalah Sembelit Semasa Berpantang

Atasi Masalah Sembelit Semasa Berpantang

Semasa ibu-ibu baru lepas bersalin, kebiasaannya kita akan dilarang minum air yang banyak semasa berpantang. Maklumlah, orang tua-tua kata nanti badan kita kembang air sebab banyak bahagian badan kita yang longgar-longgar lagi. Tapi, bila tak minum banyak air, mulalah sembelit dan susah nak buang air besar. Masa Syu berpantang Lepas bersalinkan Zuhayr dan Syifa’, memang […]

Makanan Untuk Banyakkan Susu Ibu

Makanan Untuk Banyakkan Susu Ibu

Menyusukan anak sehingga berumur dua tahun adalah impian semua ibu-ibu. Tapi, ia bukanlah semudah yang disangka. Bukan semua orang dilahirkan dengan mempunyai susu yang banyak, tapi ibu-ibu berusaha keras untuk menghasilkan susu yang banyak untuk kegunaan si anak sehari-hari. Jadi, ibu-ibu amatlah perlu untuk mencari makanan yang boleh membanyakkan susu demi kebaikan anak menyusu.   […]

Rahsia Nak Kuatkan Rambut Yang Gugur Teruk Lepas Bersalin

Rahsia Nak Kuatkan Rambut Yang Gugur Teruk Lepas Bersalin

Rambut gugur lepas bersalin memang lazim dialami selepas beberapa bulan selepas bersalin, tapi ada yang alaminya seawal 3 bulan lepas bersalin. Rambut gugur sangat menakutkan. Mana taknya, sebahagian daripada kepala kita nampak botak. Tak cantik dah kepala kita kan? Jom kita share-share macam mana nak kuatkan rambut lepas bersalin ni. Syu sekarang pun mengalami rambut […]

4 Bulan Sakit Tulang Rusuk Semasa Mengandung Pulih

Sakit tulang rusuk semasa mengandung memang antara perkara yang akan dialami oleh ibu-ibu mengandung. Memang sakit dan tak selesa. Kadang-kadang sampai tak boleh tidur sebab menahan sakit. Kesian tengok siapa yang menghadapinya.   Kisah 4 Bulan Sakit Tulang Rusuk Pulih Syu menghadapi sakit tulang rusuk yang sangat teruk waktu mengandungkan Zuhayr dulu. Masa tu awal […]

Ketahui Rahsia Hilangkan Jerawat Dari Muka

Ketahui Rahsia Hilangkan Jerawat Dari Muka

Jerawat boleh dikatakan benda paling hodoh yang ada pada muka kita, terutama perempuan. Betul tak? Orang ada jerawat nie biasanya mesti kurang yakin pada diri sendiri dan mesti malu nak jumpa dengan orang lain. Ye la, ada jerawat muka tak cantik, lelakiĀ tak minat kan? Takpe, Syu nak bagi tips hilangkan jerawat yang hodoh kat muka […]

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.