YES Untuk Tambah Pendapatan Sementara Menganggur

YES Untuk Tambah Pendapatan Sementara Menganggur

Mengikut statistik di Malaysia, sebanyak 56% daripada penganggur adalah graduan universiti yang bijak pandai. Bayangkanlah, orang yang bijak dan mempunyai potensi hebat dalam dunia pekerjaan duduk di rumah mencari kerja yang sesuai tapi tak dapat-dapat. Adakah anda salah seorang dari penganggur di Malaysia yang ingin mendapatkan duit sementara tunggu dapat kerja yang diidamkan? Syu ada […]

Shaklee Bagi Kesan Pada Hidup Saya? Betul ke?

Shaklee Bagi Kesan Pada Hidup Saya? Betul ke?

Shaklee dah bertapak di Malaysia dah lama dah, dan Syu sendiri telah mengamalkan Shaklee sejak 3 tahun yang lepas. Memang tak lama pun jika dibandingkan dengan orang lain yang dah bertahun-tahun kenal Shaklee. Tapi, walaupun baru kenal, Shaklee memang telah banyak memberi kesan yang memberangsangkan pada hidup Syu, dan Syu percaya telah mengubah hidup ramai […]

Kurus Langsing Tanpa Kulit Menggelebeh

Kurus Langsing Tanpa Kulit Menggelebeh

Di Malaysia ini sahaja ramai yang gemuk. Minta maaflah, tapi memang betul pun. Persekitaran dan gaya hidup menyebabkan kita mengalami penyakit obesiti walaupun masih muda. Tetapi, ramai di antara orang-orang gemuk dan obes ini telah menjadi kurus semula dek kerana senaman dan pertukaran kepada diet yang sihat. Jangan terkejut tau 🙂 Kalau kita memang berazam […]

Senggugut Jadikan Pinggang Bagai Nak Patah Dua?

Senggugut Jadikan Pinggang Bagai Nak Patah Dua?

Senggugut bukanlah sesuatu yang asing bagi wanita yang datang haid. Kebanyakan wanita, walaupun bukan semua mengalaminya setiap kali datang haid. Sakit sampai guling-guling atas katil sampai lemah tak bermaya nak bangun dari katil. Kesian sangat! Pn. Maria Awi juga mengalaminya. Beliau berkata yang pinggangnya bagai nak patah dua setiap kali senggugut. Sampailah satu ketika senggugutnya […]

Cara Tahan Mengantuk Tanpa Minum Kopi

Cara Tahan Mengantuk Tanpa Minum Kopi

Semasa bekerja, kita memang selalu mengantuk dek kerana kerja yang menimbun dan semuanya perlu disiapkan dengan cepat. Kadang-kadang sampai kena bawa kerja balik rumah semata-mata nak siapkannya. Terpaksalah menjadi burung hantu sambil bertemankan kopi, semata-mata untuk membuat kerja yang tertangguh. Tapi, macam mana nak berjaga tanpa minum kopi? Sebab kopi kan tak bagus untuk kita. […]

Usus Kotor Penyebab Utama Vitamin Tidak Dapat Diserap Dengan Baik

Usus Kotor Penyebab Utama Vitamin Tidak Dapat Diserap Dengan Baik

Usus dalam badan kita terdiri daripada usus besar dan juga usus kecil. Kedua-dua usus kita mempunyai peranan yang sangat penting dalam memproses makanan yang kita makan hari-hari. Tugas usus kita adalah untuk menyerap vitamin dan mineral sebelum ditukar kepada najis untuk dibuang melalui sistemm perkumuhan. Tapi, ramai yang tidak tahu bahawa usus perlu dijaga dengan […]

Pulihkan Sakit Lutut Akibat Memandu Jauh

Pulihkan Sakit Lutut Akibat Memandu Jauh

Sakit lutut bukan hanya berlaku pada orang tua sahaja, tapi yang muda-muda pun boleh jadi juga. Apabila dah sakit lutut ni, kita memang tak boleh untuk letak tekanan pada lutut kita. Pada masa tu, mulalah jalan sikit sakit, duduk lama pun sakit. Syu pun macam tu juga walaupun Syu nie belum sampai pun umur 30-an. […]

Cara Paling Mudah Untuk Berhenti Merokok

Cara Paling Mudah Untuk Berhenti Merokok

  Ketagihan merokok bukanlah sesuatu yang mudah hilang dari dalam diri kita. Kita perlukan macam-macam cara untuk menghilangkannya, tapi kebanyakan cara kita tak membawa kejayaan. Mungkin dek kerana tiada kekuatan untuk melawan dugaan ataupun cara kita yang tak kena. Sekarang, ada cara mudah untuk membuatkan kita berhenti merokok. Cara ini akan membuatkan rokok pun rasa […]

Tips Ibu Hamil Cergas Bertenaga Membuat Kerja Walaupun Berpuasa

Tips Ibu Hamil Cergas Bertenaga Membuat Kerja Walaupun Berpuasa

Ibu-ibu mengandung kerap menghadapi masalah berpuasa kerana penat dan lapar, lagi-lagi kalau masih menyusukan anak yang sedia ada. Ini kerana pembesaran anak di dalam rahim memerlukan segala nutrisi daripada si ibu. Sebab itulah apa yang ibu makan ketika sahur itu sangat penting bagi memastikan ibu mempunyai tenaga untuk berpuasa dan juga cukup nutrisi untuk disalurkan […]

5 Tips Kekal Bertenaga Bagi Yang Aktif Bersukan

5 Tips Kekal Bertenaga Bagi Yang Aktif Bersukan

Bersukan adalah penting untuk kesihatan kita seharian. Bukan setakat nak kurus je kena bersukan, tapi semua orang memang digalakkan untuk bersukan. Tak kira la main bola sepak ke, berjogging ke ataupun yang paling senang berjalanlah di sekeliling tasik di kawasan perumahan kita tu. Bila kita dah suka bersukan, kita akan lakukan apa sahaja untuk kita […]

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.