Petua Tradisional Untuk Mengempiskan Perut Selepas Bersalin

Petua Tradisional Untuk Mengempiskan Perut Selepas Bersalin

Kempiskan Perut Selepas Bersalin Dengan 3 Petua Mudah Selepas bersalin, perut kita bukan mudah untuk kempis kembali kan? Kadang-kadang rasa malu pun ye juga sebab sebelum mengandung, perut flat macam model, tapi lepas bersalin, macam ada spare tyre yang tiba-tiba muncul. Apa yang boleh ibu-ibu buat untuk hilangkan spare tyre tu? Di sini Syu kongsikan 3 […]

[Testimoni] Vivix Melegakan Sakit Belakang Kesan Dari Suntikan Epidural

[Testimoni] Vivix Melegakan Sakit Belakang Kesan Dari Suntikan Epidural

Suntikan Epidural Buat Sakit Pinggang Hingga Bertahun-tahun Suntikan epidural akan dikenakan semasa menjalani pembedahan, termasuklah pembedahan semasa hendak bersalin. Kadang-kadang bersalin normal pun boleh disuntik epidural juga bagi buat ibu tak rasa sakit contraction. Suntikan epidural akan mengebaskan bahagian pinggang dan ke bawah kerana ia blok saraf-saraf kita dari merasakan kesakitan sepanjang tempoh nak bersalin tu. […]

Berpantang Dengan Vivix Mempercepatkan Penyembuhan Luka Pembedahan

Berpantang Dengan Vivix Mempercepatkan Penyembuhan Luka Pembedahan

Berpantang Dengan Vivix Memang Lain Rasanya Bagi ibu yang bersalin secara pembedahan, semasa tempoh berpantang inilah mereka memerlukan rehat yang mencukupi supaya luka pembedahan itu tidak dijangkiti kuman ataupun bernanah. Lagi menakutkan kalau bahagian kena bedah tu terbuka semula. Kena la jahit balik. Gerun kan? Nak bayangkan pun dah ngeri. Ibu-ibu wajib jaga bahagian luka […]

Cara-cara Untuk Ibu Ayah Atasi Kolik (colic) Supaya Anak Tidur Lena

Cara-cara Untuk Ibu Ayah Atasi Kolik (colic) Supaya Anak Tidur Lena

Cara Atasi Kolik Agar Bayi Tidur Lena Kolik (colic) merupakan satu perkara yang memeningkan ibu ayah kerana colic terjadi tanpa apa-apa sebab dan ia tiada jalan penyelesaian juga. Ini kerana bayi kita cukup makan dan sihat je, tetapi asyik menangis je. Colic boleh terjadi seawal bayi berusia 3 minggu dan paling lama sehingga anak tu […]

Set Buasir Shaklee Melegakan Buasir Berdarah Semasa Berpantang

Set Buasir Shaklee Melegakan Buasir Berdarah Semasa Berpantang

Sakit Buasir Semasa Berpantang Pulih Dengan Set Buasir Shaklee Apa tu buasir? Buasir adalah salah satu perkara yang amat menakutkan bagi ramai orang, termasuklah ibu yang sedang berpantang. Dengan nak jaga luka jahitan lagi, dengan nak jaga anak lagi, tambah pula sakit buasir. Kesian tengok orang yang kena buasir sebenarnya. Buasir adalah pembengkakan pada vena […]

3 Cara Mudah Atasi Sembelit Semasa Hamil Dan Berpantang

3 Cara Mudah Atasi Sembelit Semasa Hamil Dan Berpantang

Sembelit Semasa Hamil Dan Berpantang Memang Seksa Bagi Ibu-ibu Sembelit di akhir-akhir trimester sehinggalah ketika berpantang adalah normal bari sesetengah ibu-ibu baru. Semasa hamil, sembelit adalah sesuatu yang agak sukar dek kerana rahim yang makin besar dan organ pembuangan tertolak sedikit ke belakang menyebabkan kesukaran untuk najis keluar dengan mudah. Syu sembelit masa hamil sampai […]

Adab Melawat Ibu Berpantang Yang Baru Kelahiran Bayi

Adab Melawat Ibu Berpantang Yang Baru Kelahiran Bayi

Adab Melawat Ibu Yang Baru Lahirkan Anak Masa baru-baru bersalin, ibu berpantang memerlukan rehat yang cukup untuk memulihkan kembali badan yang sakit. Tetamu, tak kiralah saudara-mara mahupun kawan-kawan, perlulah pilih masa yang sesuai untuk melawat ibu dan bayi supaya kita tak datang pada masa yang salah. Kesian la pada ibu yang masih lemah tu kalau […]

6 Jenis Makanan Penyebab Bentan Semasa Berpantang. Elakkan!!!

6 Jenis Makanan Penyebab Bentan Semasa Berpantang. Elakkan!!!

Makanan-makanan yang boleh menyebabkan bentan semasa berpantang . Semasa berpantang, ramai mummy-mummy muda nie tak suka nak berpantang sangat. Katanya leceh la, rimas la, dah sihat la, macam-macam alasan kita semua bagi. Paling menakutkan, walaupun berpantang, tapi masih nak makan macam-macam makanan yang dilarang selama 44 hari berpantang tu. Mana la tak kena bentan. Bahaya […]

Bentan Semasa Berpantang Adalah Sangat Menakutkan, Boleh Bawa Maut OK!

Bentan Semasa Berpantang Adalah Sangat Menakutkan, Boleh Bawa Maut OK!

Elakkan Bentan Semasa Berpantang Syu tak pernah kena bentan teruk-teruk sampai tumpah darah dan masuk hospital. Tapi, kena bentan sikit-sikit tu adalah rasa. Yang rasa sikit-sikit tu pun Syu dah rasa takut, inikan pula orang lain yang sampai kena masuk hospital, dan ada juga orang yang mati sebab bentan nie tau. Sebab itulah, mummy-mummy sekarang […]

Atasi Masalah Sembelit Semasa Berpantang

Atasi Masalah Sembelit Semasa Berpantang

Semasa ibu-ibu baru lepas bersalin, kebiasaannya kita akan dilarang minum air yang banyak semasa berpantang. Maklumlah, orang tua-tua kata nanti badan kita kembang air sebab banyak bahagian badan kita yang longgar-longgar lagi. Tapi, bila tak minum banyak air, mulalah sembelit dan susah nak buang air besar. Masa Syu berpantang Lepas bersalinkan Zuhayr dan Syifa’, memang […]

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.