Cara-cara Hilangkan Jerawat, Menjadikan Kulit Lembut Dan Berseri

Cara-cara Hilangkan Jerawat, Menjadikan Kulit Lembut Dan Berseri

Jerawat Tiada Lagi, Kulit Putih Berseri!

Bismillah.

Disebabkan cuaca yang tak menentu dan rutin kerja yang sangat sibuk – ada yang berjemur tengah panas, ada yang duduk dalam air-cond sepanjang hari (air-cond buat kulit kita cepat kering tau!) menyebabkan kulit kita sama ada kering ataupun berminyak dan kusam tak bermaya. Bila kulit kering, jadi gatal, tapi bila dah berminyak tu, mulalah jerawat pun naik dengan gembiranya. Stress jadinya bila jerawat mula ada timbul kan? Macam mana nak hilangkan jerawat dan kembalikan kecantikan kulit kita?

.

Faktor-faktor Kulit Bermasalah

Kulit yang penuh jerawat terjadi atas beberapa faktor, iaitu faktor dalaman dan juga faktor luaran.

a. Faktor Dalaman

  • pemakanan – pemakanan kita memainkan peranan penting dalam kecantikan kulit. Kita perlulah makan banyak makanan yang berkhasiat, dan elakkan dari makan makanan berminyak dan berlemak. Ia akan menyebabkan minyak terkumpul di bawah kulit dan menyebabkan jerawat.
  • Produk muka yang kurang sesuai – apabila produk muka yang kita gunakan tidak sesuai dengan kulit, ia akan memudaratkan lagi kulit kita. Jadi, pilihlah produk muka yang sesuai ye!
  • Cara Penjagaan Kulit – Ada sesetengah dari kita tidak menjaga kulit muka dengan betul. Contohnya, kita tidak dibenarkan untuk garu dan kopek jerawat yang ada sebab nanti jerawat akan bertambah banyak dan ia akan meninggalkan parut di muka.

b. Faktor Luaran

  • Cuaca – cuaca yang tidak menentu boleh menyebabkan kulit kita kering mahupun berminyak. Sebab tu la kita perlu melindungi kulit kita dengan memakai pelembab yang mempunyai SPF.
  • Rutin harian – Rutin harian kita juga menyumbang kepada kekotoran kulit. Orang yang selalu berjemur akan menyebabkan sunburn dan kulit berminya, tapi orang yang bekerja di dalam pejabat pula boleh menjadikan kulit kering. Di setiap keadaan dan tempat, kita perlu melindungi kulit kita sebaiknya.

.

petua-kulit-cantik

.

Cara-cara menjaga kebersihan muka

Setiap hari kita perlu menjaga kebersihan kulit muka agar sentiasa segar dan berseri. Barulah kita bersemangat nak berjumpa dengan pelanggan. Orang pandang pun suka je..Best ke Best???

1. Penjagaan Luaran

Bahagian luar maksudnya kulit kita la. Kita kena belai kulit kita setiap hari, barulah cantik berseri.

Kita wajib cuci muka setiap hari untuk membuang kotoran-kotoran yang ada pada muka kita. Selepas itu, pakai toner dan juga pelembab muka untuk melindungi serta melembabkan muka kita.

Anda pakai produk muka apa? Berkesan tak untuk buang segala debu habuk semua?

Syu guna produk muka yang mengeluarkan semua kotoran hingga ke liang-liang roma. Kulit yang dulu penuh jerawat, sekarang bersih licin je. Baca di sini ye!

2. Penjagaan Dalaman

Penjagaan dalaman juga penting bagi menghasilkan kulit yang licin dan berseri-seri. Seperti mana kita perlukan vitamin untuk sihat, kulit kita juga perlukan vitamin dan suplement untuk menjadi tegang dan anjal secara semulajadi. Tak payah botoks sana sini.

 Vitamin yang Syu makan semuanya berkait rapat dalam menjadikan kulit Syu halus mulus gitewww. Semua vitamin yang Syu amalkan semuanya membantu dalam kecantikan kulit Syu.

Vitamin-vitamin Kecantikan Dalaman

1. Vivix

Vivix paling cepat memberi kesan kepada kecantikan kulit. Sumber antioksidan yang tinggi menyebabkan Vivix adalah suplement penting untuk awet muda dan keanjalan kulit.

2. Collagen Powder

Kandungan Collagen dipilih dari ikan laut dalam yang mengandungi sumber protein yang tinggi menjadikan collagen powder Shaklee vitamin pilihan kecantikan. Mudah diserap dan boleh memberi kesan positif seawal pengambilan 5 sachet sahaja.

3. Vitamin E

Vitamin E melindungi kulit kita dari rosak akibat sinaran matahari dan udara tercemar yang mengakibatkan jeragat, dan kedutan. Vitamin E juga membantu mengurangkan parut yang terdapat pada kulit kita.

4. ESP

ESP adalah sumber protein yang penting dalam badan kita. Dengan mengamalkan ESP, ia akan membantu mengurangkan kedutan dan memudarkan parut pada kulit. Kalau ada luka jerawat, ESP sangat bagus untuk mempercepat pemulihan luka.

5. Vitamin C

Vitamin C pula meningkatkan tekstur kulit di samping memudarkan parut dan juga jeragat pada kulit muka kita. Kombinasi ESP dan juga Vitamin C akan menyembuhkan luka dengan cepat dan tidak akan meningkalkan parut.

.

Sekarang, wanita pun keluar bekerja dan terdedah kepada kotoran-kotoran di tempat kerja. Jadi, kita perlu menjaga kecantikan kulit kita. Takkan nak biarkan kulit kusam dan sunburn, nanti suami pun takut tengok muka kita. Jaga kecantikan demi suami tersayang. Sweetnya….

Lagi bagus kalau suami hadiahkan set kecantikan ini untuk isteri tersayang. Nak isteri cantik kan, kenalah buat investment sikit…hehe…

Hubungi Syu untuk dapatkan mana-mana suplement kecantikan kulit ini. Jangan sampai kulit rosak gatal-gatal baru cari. Lagi lambat, lagi lama la kulit tu nak cantik semula. Pilihan di tangan anda!

.

Your Shaklee Health Consultant & Business Leader,

Syu Amir

Shaklee ID | 1139539

Whatssap | 019-2198621

Pengedar Shaklee Skudai

Pengeposan ke seluruh Malaysia melalui kurier berdaftar

About syuhada amir

Pengedar sah Shaklee yang komited dalam bisnes ini. Boleh COD bagi kawasan Johor Bahru, Skudai, Bandar Seri Alam, Pasir Gudang, dan pengeposan ke seluruh Malaysia amnya. Whatssap Syu 0192198621 untuk sebarang pertanyaan/pembelian/konsultasi percuma*.

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.