Archives for July 2015

Resipi Puding Roti Yang Maveles dan Mudah Je!

Resipi Puding Roti Yang Maveles dan Mudah Je!

Makanan yang paling mudah nak buat untuk minum petang ataupun untuk majlis jamuan mesti pencuci mulut. Desserts memang sedap dan mudah untuk disediakan. Kalau pilih banyak-banyak jenis makanan nak dibuat, Syu pun akan pilih untuk buat pencuci mulut. Teringat dulu, masa di Auckland, seorang kakak usrah buat puding roti  yang sangat sedap. Syu siap tanya […]

6 Tips Untuk Kurus Selepas Bersalin Yang Ibu Wajib Lakukan!

6 Tips Untuk Kurus Selepas Bersalin Yang Ibu Wajib Lakukan!

Semasa ibu hamil, kebiasaannya ibu akan naik berat badan lebih kurang 15-25 kg. Agak menakutkan bila kita timbang masa mengandung betul tak? Tapi, yang lebih menakutkan adalah macam mana nak hilangkan semula berat-berat tambahan ini selepas bersalin nanti? Siapa nak turunkan berat sebanyak 20kg lepas bersalin? Tonton video ni untuk tengok jalan penyelesaiannya. Banyak tips […]

Anak Susah Nak Makan? Amalkan Tips Ini Supaya Anak Lebih Berselera!

Anak Susah Nak Makan? Amalkan Tips Ini Supaya Anak Lebih Berselera!

Kebanyakan anak berumur 2 – 5 tahun akan mempunyai masalah tak suka makan ataupun susah nak makan. Mereka memang akan lupa pasal makan, terutamanya kalau tengah main. Kalau anak kita makan pun, mesti makan makanan yang kurang khasiat seperti keropok, coklat, dan sebagainya. Tak terlepaslah Zuhayr. Zuhayr memang susah nak makan sebab dia memang cerewet […]

Aktiviti Kanak-kanak Yang Murah Yang Boleh Dilakukan Di Rumah

Aktiviti Kanak-kanak Yang Murah Yang Boleh Dilakukan Di Rumah

Masa hujung minggu adalah masa untuk keluarga dan anak-anak. Kita boleh buat banyak aktiviti dengan anak-anak, walaupun kita berada di rumah. Aktiviti-aktiviti yang boleh dibuat di rumah adalah lebih murah jika dibandingkan bawa anak keluar berjalan-jalan. Tak banyak pakai banyak duit bila kita buat aktiviti di rumah je. Antara beberapa aktiviti yang menyeronokkan yang kita […]

Berjaga Malam Menyiapkan Kerja Dengan Set Tahan  Mengantuk Power

Berjaga Malam Menyiapkan Kerja Dengan Set Tahan Mengantuk Power

Semua yang bekerjaya selalunya akan terpaksa berjaga malam untuk menyiapkan tugasan-tugasan pejabat di rumah. Kita terpaksa membawa pulang kerja pejabat kerana tidak mempunyai cukup masa untuk menyiapkannya semasa waktu bekerja. Tapi, di rumah kita mempunyai tugas lain lagi; mengemas rumah, masak, layan anak-anak, dan sebagainya. Nak tak nak, kenalah tunggu tengah malam baru dapat mula […]

Resipi Puree Bayi Sebagai Makanan Pertama Yang Berkhasiat

Resipi Puree Bayi Sebagai Makanan Pertama Yang Berkhasiat

Bayi hanya boleh mula makan makanan pejal selepas mereka berumur 6 bulan. Tapi, bukanlah terus bagi anak kita makan bubur or nasi. Terkejut perut anak kita nanti. Risau sembelit kalau kita tersalah bagi makan. Sebagai permulaan, biarlah makanan bayi kita cair-cair je dan mudah dihadam. Salah satu makanan permulaan yang kita boleh beri pada anak […]

‘Terpaksa’ Berhenti Merokok Kerana Sesudu Kecil ‘Tonik Ajaib’

‘Terpaksa’ Berhenti Merokok Kerana Sesudu Kecil ‘Tonik Ajaib’

Ramai di kalangan kita yang merokok, dan ramai juga di kalangan orang tersayang kita pun merokok. Rokok adalah bahaya dan boleh memendekkan jangka hayat si perokok. Bukan hanya bahaya pada perokok tu sendiri, tapi orang sekeliling yang menghidu asap rokok tu lagi bahaya dan lagi tinggi risiko untuk mendapat penyakit berbahaya, seperti kanser paru-paru. Jadi, […]

Air Perahan Lemon Untuk Turunkan Suhu Anak Demam

Air Perahan Lemon Untuk Turunkan Suhu Anak Demam

Cuaca sekarang sangat panas jika dibandingkan dengan dahulu. Dah lama tak hujan sehingga anak pun selalu jatuh sakit terutama sekali demam. Ibu mesti risaukan kalau anak demam? Tapi, kalau nak bagi makan ubat, tak baik pula untuk organ dalaman anak kita yang belum matang itu. Jadi, eloklah kita cari cara tradisional untuk merawat demam anak […]

Promosi Terhebat Julai Menyambut Lebaran Ini!!!

Promosi Terhebat Julai Menyambut Lebaran Ini!!!

Tak sangka Basyiirah dah nak masuk setahun dalam beberapa hari lagi. Bulan yang membawa banyak kerahmatan dalam hidup Syu sekeluarga. Moga Basyiirah sentiasa dirahmati Allah ye sayang. Bulan ini juga Shaklee sekali lagi dengan baik hatinya membuat promosi terhebat untuk kekal sihat bertenaga demi menyambut lebaran dengan penuh bermakna. Alhamdulillah 🙂 Antara yang terhebat promosi […]

All contents are owned by ummuzuhayr.com. Disclaimer: Segala kandungan di dalam blog ummuzuhayr.com adalah perkongsian semata-mata. Ummuzuhayr.com tidak bertanggungjawab di atas segala penyalahgunaan yang berkaitan dengan penulisan di dalamnya.